ABC:
Bu harfler motorun alüminyum,pirinç ve kompozit yada kromdan
yapıldığını belirtir.Bu motorlarda yüksek performans sağlaması
için compozit yada krom kaplı pirinç silindir gömleği ve alüminyum
piston vardır.Piston üzerinde sekman yoktur.Bu motorları elle
çevirmek zordur.Piston ve silindir arasındaki boşluk çok azdır.Bu
yüzden bu motorların rodajına çok dikkat edilmelidir.
BB:
Bu harfler motorun krank milinin bilyalı yatakla yataklandırıldığını
belirtir.Böyle motorlar daha sessiz,daha performanslı ve uzun
ömürlüdür.
FOUR-STROKE:
Dört zamanlı motor demektir.Dört zamanlı motorların gücü
aynı büyüklükteki iki zamanlı motorlara göre düşük olmasına
rağmen bazı avantajlarıda vardır.Öncelikle susturucu ihtiyaçları
yoktur ve daha sessizdirler.daha büyük çapta pervane kullanırlar.Buda
büyükşdüşük hızda uçan scale modeller için çok uygun
olmalarını sağlar.Büyük pervane çaplı büyük cowllu
modellerde çok kullanışlıdır.Son olarakta daha az yakıt tüketirler.Ancak
daha pahalıdırlar.
LAPPED:
Pistonların ,motorda kompresyonu sekmansız olarak yapmasını
sağlayan üretim şekli.
LONG_STROKE:
Pistonun silindir içerisinde hareket ettiği mesafenin (Kurs
boyunun) uzun olmasıdır.Motora yüksek tork(döndürme gücü)
sağlar.Bu motorlarda Schnuerle port ve bilyalı yatak standarttır.
RE:
Bu harfler eksozun motorun arkasında olduğu ifade eder.Butip
motorlar genelde patern uçaklarında ve eksozun uçağın gövdesinin
içine konduğu durumlarda kullanılır.Ducted fanlı uçaklarında
motorlarının eksozu arkadadır.
SCHNUERLE
PORT: İki zamanlı motorlarda çek valflerin yerine,özel
yapım ortası delinmiş krank mili kullanarak krank milini çek
valf gibi kullanan motor yapısı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder