ATEŞLEME
OLMAMASI: Bozuk yada zayıf pil.,kötü
elektrik bağlantısı, yanmış buji. Bujinin elektrik verildiğinde
kızarıp kızarmadığını kontrol et.(Parlak kırmızı olmalı)Eğer
yukarıdakiler tamamsa yakıt gelmiyordur.
MOTOR ÇALIŞIYOR,DEVRİ
DÜŞÜYOR VE STOP EDİYOR: Motor çok zengin çalışıyor.İğne
valfi kapat.Motoru çalıştır.Motor çalışıp tam devir alıp
daha sonra stop edecektir.Motor çalışmayıncaya kadar birkaç
kez çalıştır.Böylece motorun içindeki fazla yakıt atılmış
olur.Daha sonra iğne valfi tekrar aç.Motoru çalıştırarak
ayarını yap.
MOTOR DÜŞÜK
GÜÇTE ÇALIŞIYOR,BİRKAÇ SANİYE ÇALIŞIP STOP EDİYOR:
Motora yeterli yakıt gelmiyor,motor çok fakir çalışıyor.İğne
valfi çok az açıp motoru çalıştırın.Devam ediyorsa biraz
daha açın.Eğer problem devem ediyorsa başka yerlerde problem
var demektir.Karbüratörün temiz olduğundan ,karbüratörde tıkanma
olup olamadığından emin olun.Gerekiyorsa yakıt hattını ve
tankını temizleyin.Yakıt hortumunun herhangi bir yerde sıkışıp
sıkışmadığından emin olup.
MOTOR
ZOR DÖNÜYOR,ÇALIŞMIYOR YADA HİÇ DÖNMÜYOR:
Motorunuz boğulmuştur.(Flooded) İğne valfi tamamen kapayın
ve bujiyi sökün.Motoru ters çevirip,pervaneyi birkaç tur döndürün.Böylece
içerideki yakıtı dışarı atarsınız.Bujiyi kurutup yerine
takın.İğne valfi ayarlı açıp çalıştırın.İlk anda
motoru fakir tutun.Fakir motoru çalıştırmak daha kolaydır.
İğneyi fazla açarak motorun tekrar boğulmamasına dikkat edin.
MOTOR TİTREŞİMLİ
ÇALIŞIYOR: Pervane balanssızdır.Krank mili eğri
olabilir.(Özellikle kazalardan sonra).Spinnerde problem vardır.Motor
bilyaları aşınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder